10 trucuri pentru un somn linistit pe timpul verii

Iti prezentam 10 trucuri pentru un somn linistit si odihnitor vara acesta

Te așezi în pat, cu ochii obosiți și tot corpul epuizat, încercând să-ți golești mintea de griji, însă nu reușești să dormi nici măcar câteva ore?
Somnul este una dintre cele mai importante nevoi ale omului, deoarece îl ajută să își refacă energia și să se ,,reseteze”. De asemenea, îi menține sănătatea într-o stare de echilibru si îl ajută să fie eficient în toate aspectele de zi cu zi. O perioadă insuficientă de somn afectează memoria și puterea de atenție, dar și capacitatea de a învăța.
Dacă și tu ai probleme în a dormi bine, iată 10 trucuri pentru un somn linistit pe timpul verii:

  1. Nu îți acoperi tot corpul pe timpul nopţii şi asigură-te că încăperea în care vei dormi este bine ventilată.
  2. Nu îți expune ochii la o luminozitate prea intense la sfârşitul serii. Acest detaliu se aplică şi pentru lumina care provine de la anumite tipuri de ecrane. Ar fi, deci, de preferat să nu mai folosești tablete, computere şi console de jocuri video înainte de a merge la culcare, cu atât mai mult cu cât aceste aparate produc la rândul lor căldură.
  3. Dacă ai aer condiţionat, lasă-l pornit înainte de a te duce la culcare, pentru a răci dormitorul.
  4. Hidratează-te! Este o regulă bine știută că sunt necesari minim 2 l de lichide pe zi. Atenție însă, după ora 16.00 evită să bei bauturi tonice, energizante sau excitante, cum este cafeaua sau alte băuturi pe bază de cofeină.
  5. Bea ceaiuri! Palmierul Areca, lavanda, floarea pasiunii, iasomnia, aloe vera, crinul păcii sunt plante ce îți oferă un somn liniștit.
  6. Se știe că o mâncare grea, bogată în grăsimi și zaharuri, provoacă o digestie dificilă si implicit favorizează apariția insomniei. Așadar mănâncă puțin și ușor seara.
  7. Nu purta pijamale strâmte sau dintr-un material ce nu îți lasă pielea să respire. Bumbacul este țesătura cea mai indicată deoarece absoarbe transpirația și nu irită pielea.
  8. Fă mișcare cu câteva ore înainte de culcare, vei arde energie și vei pregăti corpul pentru somn.
  9. O baie caldă înainte de somn face minuni. Acest obicei îţi ajută mintea să se relaxeze, iar creşterea şi scăderea temperaturii corpului induc senzaţia de somn.
  10. Pentru a nu avea surpriza să fii vizitat de un ţânţar când ţi-e somnul mai dulce, ia măsuri de precauţie înainte de a te pune în pat.

Tu ce solutii ai gasit pentru un somn fără probleme?