Omega 3 beneficii si surse

Omega 3 beneficii si surse:  Acizii grași Omega 3 sunt considerați esențiali, necesari pentru sănătate. Organismul nu îi poate produce în mod natural, dar sunt ușor de găsit în alimente precum pește (somon, ton, halibut), fructe de mare, unele plante, semințe și nuci.

Omega 3

Dar ce rol joacă acești acizi grași? Îți vom răspunde: sunt esențiali în funcționarea creierului, precum și în dezvoltarea normală a organismului, pot reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare și artritei. Și nu numai.

Cercetările recente au arătat că Omega 3 este un acid gras concentrat la nivelul creierului. Se pare acizii grasi omega 3 sunt esențiali pentru buna desfășurare a proceselor cognitive și funcției comportamentale.

Pe fondul importanței crescute a acestui nutrient esențial, deficitul este imediat simțit de organismul uman prin oboseală, stare de slăbiciune, piele uscată, probleme cardiace, depresie și modifcări ale dispoziției.

Ce e de făcut? Include in dieta alimentele de mai jos, bogate in omega 3:

  • Pește (somon, ton, halibut, sardine, hering) de cel puțin două ori pe săptămână;
  • Cereale integrale;
  • Fructe și legume proaspete;
  • Vin, în cantități moderate;
  • Uleiurile speciale (de pește, de in, de soia, susan);
  • Nuci;
  • Semințe (de dovleac, susan).

 

Desigur, poți apela și la suplimente pentru a-ți acoperi o eventuală carență și pentru a te bucură de beneficiile consumului de omega 3. Este bine sa ceri sfatul medicului sau al farmacistului înainte de a începe o dietă și fii atent la toate semnele pe care organismul ți le transmite. Acordă-ți mai multă atenție și ai grijă ca dieta să fie echilibrată tot timpul pentru a evita carențe de nutrienți esențiali.

Tu cat de des consumi alimente bogate in omega 3  ?