Cum sa slabesti sanatos (3) – Notează ce mănânci

 

Hispanic woman making fruit smoothie

Hispanic woman making fruit smoothie

  1. Fii sinceră cu tine în legătură cu câte calorii arzi. Poate că te simți gata să te lauzi cu dieta și exercițiile după o oră de antrenament. Din păcate, poți cu ușurință să dai cu piciorul unei ore intense de spor dacă faci alegeri greșite în ceea ce privește mesele de după antrenamente. În medie, o femeie arde 550 calorii într-o oră de sport. Un smoothie mare, o prăjitură sau o cupă de frozen yoghurt anulează mai mult de jumătate din efortul depus.
  2. Fă sport afară. Singura cale de a face sportul eficient este să îl practici în mod constant. Un studiu din 2011 arată că dacă faci sport afară, ești mult mai fericit și implicat în activitatea pe care o practici. Și nu mai amintim de energia și starea de bine pe care le ai la finalul exercițiilor.
  3. Nu-ți fie frică de exercițiile cu greutăți pentru că da, poți trage de fiare fără să crești în volum și fără să arăți ciudat. Ridicarea greutăților îți activează metabolismul pentru câteva zile după exercițiu, ceea ce înseamnă că vei continua să arzi calorii mult după ce ai terminat programul de la sală.
  4. Creează-ți un playlist cu muzica pe care o iubești. Astfel, oamenii care fac sport pe muzica preferată fac mai multe exerciții și lucrează mai cu spor. De ce? Deoarece sunetele pe care le iubești te distrag de la oboseală și reușești să faci mai mult efort.
  5. Fă o mică sală de sport chiar la tine acasă. Ca să nu mai ai motive să spui că ești prea ocupată ca să mergi la sală, așează-ți un loc special pentru gimnastică.
  6. Plătește-ți cumpărăturile cu bani cash, în loc de card. Specialiștii spun că dacă plătești cu cardul, realizezi câți bani cheltuiești doar la nivel conceptual și, deci, ești mult mai tentată să faci cumpărături nesănătoase.
  7. Nu alege calea mai ușoară după ora de antrenament. Doar pentru că ai fost la sală dimineața, nu înseamnă că poți parca mai aproape de birou și că poți lua liftul în loc să urci pe scări. Cercetătorii francezi au descoperit că atunci când adolescenții obezi făceau mișcare, nu mai aveau activitate în ziua respectivă. În același timp, un alt studiu a arătat că adulții care nu mai aveau activitate fizică deloc în ziua de după sport, au ars mult mai puține calorii decât ar fi putut.
  8. Notează ce mănânci. Astfel, ține un jurnal cu ceea ce mănânci zilnic pentru că studiile au arătat că persoanele care învață acest obicei au avut o scădere mult mai mare în greutate.
  9. Stai departe de rețelele de socializare dedicate fotografiei (Pinterest sau Instagram). Ambele sunt pline de fotografii apetisante cu multe feluri de mâncare la care poți pofti și pe care le poți visa, cumpăra, mânca și, deci, strica toată dieta pe care ai ținut-o.
  10. Ține stresul sub control. Hormonul stresului, cortizolul, te face să îți fie mult mai foame, să ai pofte mult mai puternice și să fii tot mai tentat să apelezi la mâncare nesănătoasă pentru organism și forma de invidiat a corpului tău.