Beneficii oferite de lecitina

Încă de mici ni se spune că lecitina este un produs precum puține sunt în ceea ce privește ajutorul pentru capacitatea de asimilare a informațiilor în perioadele aglomerate. Mai sunt, insa, multe alte beneficii oferite de lecitina, dupa cum puteti citi mai jos.

Soy bean, tofu and other soy products

Lecitina este foare utilă pentru psihic, pentru îmbunătățirea capacităților motrice și chiar a majorității funcțiilor esențiale de circulație și reproducere. Ajută la sintetizarea vitaminelor (în special A, D, E și K) și a mineralelor. Fiind fosfolipidă, lecitina asigură și suplețea și permeabilitatea celulară, fiind esențială și în procesul de hidratare a pielii.

Totodată, există studii care afirmă că aceasta este implicată în procesul de reducere a riscului apariției Alzheimer-ului, susține activitatea inimii și a ficatului, contribuie la echilibrarea sistemului digestiv, accelerează arderile și îmbunătățește memoria pe termen lung.

Acum, ca stim care sunt acele beneficii oferite de lecitina, este important sa retinem ca o găsim în produse de origine vegetală și animală precum: ficatul, peștele, ouăle, boabele de soia, arahidele, germenii de grâu, laptele, avocado, varză albă, broccoli, linte, mierea de floarea soarelui, varză de Bruxelles, spanac, unt de arahide, alune.

Veștile bune nu se opresc, însă, aici. Lecitina este adesea adăugată la alimentele procesate precum înghețata, ciocolata, margarina sau sosurile pentru salate. Totusi, nu trebuie sa exagerezi cu acestea, din urma.

Desigur, soia rămâne cea mai importantă sursă de lecitină, un pahar de lapte de soia conținând aproximativ 90 mg.

Cum știi că ai un deficit de lecitină? Lapsusurile, intoleranța la grăsimi, durerile musculare, problemele hepatice, renale sau arteriale sunt doar câteva dintre semnele ce ar trebui să te ducă cu gândul la carența de lecitină de care ai putea suferi.

Alături de alimentele enumerate mai sus, suplimentele de lecitină sunt esențiale pentru recuperarea cantității lipsă din totalul optim. Discută impreuna cu medicul sau farmacistul despre perioada de tratament și regimul pe care să-l urmezi.

Tu ce alimente bogate în lecitină preferi?