Lipsa de magneziu – 6 semne pe care nu e bine sa le treci cu vederea

Lipsa de magneziu mai este numită și deficiența invizibilă. Zi de zi, organismul înfruntă și luptă contra unor factori externi care, în timp, pot veni la pachet cu anumite afecțiuni pe care dorim să le evităm. Un stil de viață sănătos, cu echilibru și mult optimism, este cu siguranță rețeta spre succes, dar ce ne facem când nu putem asigura toate condițiile necesare bunei funcționări a organismului?

6 semne ce dezvăluie carența de magneziu

Stresul zilnic și alimentația dezechilibrată nu mai reprezintă un lucru ieșit din comun pentru multe persoane. Puțini știu că magneziul reprezintă un important supliment natural care poate ajuta sistemul imunitar și asigura necesarul de energie.

Lipsa de magneziu poate provoca diferite simptome neplăcute deoarece este responsabil pentru mai mult de 300 de procese biologice din organismul uman. Magneziul este esențial în special la nivelul inimii, a rinichilor și a ficatului.

Deși ar fi fost mult mai simplu, deficiența de magneziu nu este ușor de diagnosticat cu ajutorul testelor de sânge. Dacă vă întrebați de ce, trebuie să știți că doar 1% din magneziu se află în sânge, restul găsindu-se în organe și în oase.

Care sunt semnele acestei deficient?

1. Insomnia

Hiperactivitatea și anxietatea apar, de regulă, înainte de manifestarea insomniei, dar cu ajutorul magneziului, responsabil și pentru relaxarea și calmarea creierului, problemele pot fi rezolvate. Astfel, este recomandată o doză de 400 miligrame de magneziu în timpul cinei sau înainte de somn. O dietă bogată în magneziu este, de asemenea, de ajutor.

2. Oboseala

Lipsa de energie și de poftă de viață, dar și oboseala aparent inexplicabilă arata o lipsa de magneziu. Astfel, cei mai mulți pacienți care suferă de oboseală cronică au și lipsă de magneziu, între cele două fenomene existând o strânsă legătură. Conform unui studiu al Centrului Medical al Universității Maryland, doza zilnică recomandată este între 300 și 1000 miligrame pe zi.

3. Amețeala

Când în organism există o lipsa de magneziu, mesajele nervilor senzoriali ajung mai greu la creier. Totodată, creierul ar putea primi mesaje de la urechea internă, interpretate greșit. De aici și și senzația de mișcare chiar și atunci când nu este cazul, pierderea echilibrului și amețeala.

4. Depresia și anxietatea

Chiar și ușoarele carențe de magneziu pot avea un impact important asupra sănătății mintale. Conform Psychology Today, acest mineral se află în sinapsele creierului, alături de glutamat și calciu. Cele trei, împreună, alcătuiesc un scut, iar în momentul în care magneziul lipsește, calciul și glutamatul activează în mod repetat un receptor important din creier, ceea ce duce la moartea celulelor cerebrale.

5. Migrenele

Cum magneziul echilibrează neurotransmițătorii, lipsa de magneziu ar putea cauza dureri de cap și  migrene puternice. Conform studiului condus de Universitatea Maryland, o doză de 360 – 600 de miligrame ar reduce frecvența acestora cu până la 42%.

6. Crampele musculare

Acestea afectează 70% din populația adultă și aproximativ 7% dintre copii. Crampele musculare apar întrucât lipsa magneziului în organism afectează abilitatea mușchiului de a se contracta.

Prin consumul de magneziu, ajutăm la îmbunătățirea digestiei, activității inimii, structurii osoase și la purificarea organismului. Totodată, potrivit unui studiu realizat de American Journal of Clinical Nutrition, cu fiecare 100 mg de magneziu consumat zilnic, reducem riscul de cancer colorectal cu până la 13 procente.

Dar cum ne putem mări nivelul de magneziu în corp? Aflăm mai multe de aici